1. Firma ZAR-KOM zwana dalej Sprzedawcą gwarantuje Użytkownikowi dobrą jakość i sprawne działanie urządzenia pod warunkiem instalacji, przechowywania i eksploatowania urządzenia zgodnie ze wskazówkami Sprzedawcy.
2. Gwarancja udzielana jest na okres wskazany w dokumencie sprzedaży. Okres gwarancji przedłuża się o czas naprawy.
3. Przekazując urządzenie do naprawy gwarancyjnej Użytkownik ma obowiązek okazania ważnego dokumentu sprzedaży, bez śladów zmian i ingerencji Użytkownika.
4. Gwarancja obejmuje bezpłatną naprawę lub wymianę na inne nieuszkodzone urządzenie, jeżeli została stwierdzona wada z winy Sprzedawcy.
5. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych zewnętrznych.
6. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych zdarzeniami takimi jak: uderzenie pioruna, przepięcie w linii energetycznej lub telefonicznej, udarem mechanicznym, pożarem, zalaniem lub innym niekontrolowanym zjawiskiem, niezależnym od Sprzedawcy.
7. W celu wykonania naprawy gwarancyjnej Użytkownik zobowiązany jest do dostarczenia urządzenia do serwisu Sprzedawcy na własny koszt. Po wykonanej naprawie, urządzenie odesłane zostanie na koszt Sprzedawcy.
8. Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana w terminie 21 dni, z wyłączeniem szczególnych przypadków, kiedy wada nie ma charakteru trwałego i konieczna jest dłuższa diagnostyka urządzenia.
9. Użytkownik traci prawo gwarancji w przypadku ingerencji w układ elektroniczny urządzenia (np. dokonanej przez punkt napraw inny niż autoryzowany serwis Sprzedawcy).
10. Użytkownik traci prawo gwarancji w przypadku kiedy pomieszczenie w którym użytkowane jest urządzenie nie spełnia wymogów poprawnej pracy opisanych w Instrukcji Obsługi.
11. Aktualny adres serwisu dostępny jest na stronie www.laptopypoznan.pl i może ulec zmianie.
12. Przed wysyłką urządzenia zalecany jest kontakt z serwisem technicznym.
13. Wysyłając urządzenie do serwisu, Użytkownik urządzenia zobowiązany jest przesłać własne informacje kontaktowe, wskazać adres na który należy odesłać urządzenie oraz załączyć krótki opis usterki.
14. Gwarancja nie daje Użytkownikowi prawa do domagania się zwrotu utraconych zysków związanych z uszkodzeniem urządzenia.
15. Odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do wysokości równej cenie reklamowanego produktu.
16. Postanowienia gwarancji nie mają wpływu na ustawowe prawa konsumenta, zgodne z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi ani na uprawnienia konsumenta względem sprzedawcy które wynikają z umowy kupna-sprzedaży.
ZWROTY
Zgodnie z „Ustawą o prawach konsumenta” konsument lub przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą niezwiązaną zawodowo z przedmiotem zakupu (czyli posiadający uprawnienia konsumenckie na podstawie art. 7aa ww. ustawy), który zawarł umowę na odległość (poza lokalem przedsiębiorstwa), może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać Sprzedawcy w terminie do 14 dni od daty otrzymania produktu. Poniżej wzór stosownego oświadczenia.
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
............................................................................................... [1]
niniejszym odstępuję od umowy nr.................
zawartej dnia............................... w .....................................................................
Proszę o zwrot kwoty ....................zł (słownie: ...................................................)
przekazem pocztowym na adres ...........................................................................
lub na konto nr .....................................................................................................
Zwracam, w stanie niezmienionym .......................................................................
otrzymany dnia .....................................................................................................
[1] - Imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail
Kupujący powinien dostarczyć produkt w ciągu 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Kupującego zwraca pieniądze za produkt, przy czym czas ten może się wydłużyć jeśli dostarczenie zwracanego towaru nastąpi później.
W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą.
Zwracany produkt powinien być w stanie zmienionym jedynie w sposób niezbędny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwracana cena produktu jest pomniejszona wtedy o tyle, o ile zmniejszyła się wartość rzeczy.
Prawo do zwrotu towaru przysługuje jedynie przy produktach nieobjętych ograniczeniem do zwrotu, czyli niewymienionych w stosownych zapisach art. 38. „Ustawy o prawach konsumenta”.
Koszt odesłania zwracanego towaru ponosi Kupujący.